Monitorowanie statusu zamówienia przez klientów Allegro

Automatyczne wiadomości po zakupie Allegro

Utrzymanie odpowiednich relacji z klientami to klucz do sukcesu w zwiększaniu sprzedaży. Dzięki naszemu modułowi zamówień Allegro możesz wysyłać automatyczne wiadomości z podziękowaniem za zakup oraz linkiem do monitorowania zamówienia.

Monitorowanie statusu zamówienia Allegro

W module Zamówienia, który znajdziesz w sekcji Obsługa Klienta możesz przeglądać wszystkie zamówienia złożone za pośrednictwem Allegro. Dzięki naszej integracji nie musisz osobno sprawdzać poszczególnych kont, a Twoi pracownicy mogą skupić się na obsłudze klientów z wielu kanałów sprzedaży w jednym miejscu.

Przechodząc do szczegółów zamówienia znajdziesz wszystkie informacje dotyczące zamówienia, w tym dane klienta. Dodatkowo udostępniliśmy publiczny link, który pozwala na monitorowanie statusu zamówienia przez klienta.

Link możesz udostępnić swojemu klientowi po zakupie dokonanym na Allegro, a z naszym autoresponderem wiadomości cały ten proces wykona się automatycznie. Dzięki temu Twoi klienci będą zawsze na bieżąco z postępem realizacji.

Strona publiczna przedstawiająca status zamówienia zawiera takie informacje jak:

  • Podsumowanie zamówienia
  • Informacje o dostawie, płatności
  • Dane kupującego oraz adres dostawy
  • Historie wiadomości dotyczącą danego zamówienia

Przykładając najwyższą uwagę do bezpieczeństwa danych, wersja publiczna nie zawiera informacji wrażliwych, takich jak dane osobowe klienta oraz historię wiadomości. Jeżeli kupujący chce zobaczyć wszystkie szczegóły zamówienia musi podac login Allegro i skorzystać z przycisku Pokaż dane.

W tym momencie klient może zobaczyć wszystkie szczegóły zamówienia, w tym dane osobowe, historię wiadomości oraz adres dostawy. Dzięki temu rozwiązaniu unikniesz wielu niepotrzebnych pytać na temat statusu zamówienia.

Szablon wiadomości po zakupie Allegro

Aby cały proces budowania relacji z klientem Allegro przebiegał prawidłowo, konieczne jest informowanie klienta o statusie jego zamówienia. Dlatego tak ważne jest, aby po złożeniu zamówienia klient otrzymał wiadomość z podziękowaniem za zakup. W celu uniknięcia niepotrzebnych pytan od kupującego dotyczących statusu jego przesyłki, warto skorzystać z udostępnienia publicznego linku do monitorowania zamówienia. Nasz system automatycznych wiadomości po zakupie wykona cały ten proces za Ciebie.

Pierwszym krokiem jest odpowiednie przygotowanie szablonu wiadomości, który będziesz mógł wykorzystać dla dowolnego konta Allegro, zintegrowanego z systemem Smart4Store. W tym celu przejdź do katalogu integracji w sekcji Ustawienia.
* Możesz rownież skorzystać z tego adresu https://app.smart4store.pl/message-center/templates/allegro, aby przejść bezpośrednio do szablonów Allegro.

Następnie wybierz Allegro oraz przycisk w prawym górnym rogu Szablony allegro

Następnie dodaj nowy szablon typu Email po zakupie

Przykład takiego szablonu znajdziesz pod tym adresem https://app.smart4store.pl/baza-wiedzy/szablony-autoresponder-allegro-olx#thank-you-email

Po zdefiniowaniu odpowiedniego szablonu i wykorzystania właściwości OrderTrackingLink, w momencie kiedy klient opłaci zamówienie Allegro, wiadomość na podstawie szablonu zostanie automatycznie wysłana. Zanim jednak to się stanie musisz przypisać dany szablon, do wybranego konta Allegro. W tym celu przeczytaj instrukcję z kolejnej sekcji

Aktywacja autorespondera po opłaceniu zamówienia Allegro

W momencie kiedy Twój szablon został zdefiniowany ostatnim krokiem jest przejście do ustawień wybranego konta Allegro. W tym celu przejdź do integracji Allegro (https://app.smart4store.pl/ecom/allegro-accounts) i wybierz zintegrowane konto.

W ustawieniach tego konta znajdziesz sekcję Podziękowanie za zakup gdzie należy wybrać wcześniej utworzony szablon oraz aktywować autoresponder.

Od tego momentu każdy klient, który złoży zamówienie na Allegro, otrzyma automatyczną wiadomość z podziękowaniem za zakup oraz linkiem do monitorowania statusu zamówienia.

Nasz moduł automatycznych wiadomości po zakupie to potężne narzędzie, ktore pozwoli Ci zadbać o transparentność statusu Twojego zamówienia oraz dobre relacje z klientem. Jednocześnie unikniesz pytań na temat przesyłki i realizacji ponieważ klient będzie miał dostęp do wszystkich informacji w jednym miejscu.

Już dziś załóż darmowe konto w systemie Smart4Store i razem z nami zawiększaj swoją sprzedaż - https://app.smart4store.pl/accounts/create.