Automatyczne prośby o opinie z Smart4Store – popraw oceny i sprzedaż
Automatyczne wiadomości: Prośba o ocenę po zakupie w serwisie Allegro
Oceny użytkowników w serwisie Allegro odgrywają kluczową rolę zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Mają one szczególne znaczenie w budowaniu zaufania i lojalności klientów, wpływu na decyzje zakupowe, lepszą widoczność ofert oraz konkurencyjność na rynku.
Moduł dostępny jest w abonamencie Standard oraz Premium. Przy darmowej wersji systemu, skonfigurowanie modułu jest możliwe, jednak wiadomość nie zostanie wysłana do użytkownika , jeżeli w dniu planowanej wysyłki wiadomości subskrypcja nie jest aktywna.
Przygotowanie szablonu z prośbą o ocenę po zakupie
W celu utworzenia szablonu należy przejść do sekcji Ustawienia/Integracje, a następnie wybrać Allegro. Jest ona również dostępna tutaj.
Po wybraniu integracji Allegro wybierz przycisk Szablony Allegro, a następnie wybierz opcję Dodaj nowy szablon.
Jako typ szablonu wybierz Prośba o ocenę.
W sekcji zawartość szablonu wprowadź wiadomość jaka ma być wysłana do użytkownika z prośbą o ocenę zamówienia. Konfiguracja momentu wysłania wiadomości została omówiona w kolejnej sekcji.
Do definicji szablonu, możesz wykorzystać wszystkie dostępne zmienne, takie jak Link do zamówienia, nazwa kupujacego i wiele innych.
Powyższy szablon oceny zamówienia znajdziesz tutaj.
Ustawienia automatycznych wiadomości z prośbą o ocenę po zakupie
Przejdź do integracji kont Allegro, oraz wybierz konto, które chcesz skonfigurować.
W sekcji Prośba o ocenę zakupu znajdziesz ustawienia automatycznych wiadomości. Wybierz Szablon, który chcesz wykorzystać jako treść wiadomości dla kupujących, oraz określ po jakim czasie od złożenia zamówienia wiadomość ma zostać wysłana. Domyślnie jest to 14 dni i z naszych obserwacji wynika, że jest to optymalny czas po jakim powinniśmy prosić o ocenę procesu sprzedaży. Jednak możesz to skonfigurować według swoich preferencji.
Jeżeli wszystko jest gotowe, zaznacz autoresponder jako aktywny i wybierz datę rozpoczęcia działania. Gratulacje! Od tej pory, po dokonaniu zakupu w Twoim sklepie Allegro, zostanie zaplanowana wiadomość do klienta, która będzie przygotowana według zdefiniowanego szablonu i wysłana w odpowiednim czasie. Zaplanowane i wysłane prośby o oceny znajdziesz w module Ocena sprzedaży. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, przejdź do kolejnej sekcji.
Zaplanowane i wysłane prośby o oceny Allegro
W module Obsługa Klienta przejdź do zakładki Ocena sprzedaży, która jest dostępna również tutaj.
W tym miejscu możesz sprawdzić otrzymane oceny, oraz przeglądać Prośby o ocenę. Wybierz pierwszą opcję.
Powyższa lista prezentuje listę wiadomości oczekujących na wysłanie lub takich, które zostały już obsłużone przez system. Wiadomości te mogą przyjąć poniższe statusy:
- Oczekuje: oznacza, że wiadomość została zaplanowana. Zaplanowany czas jest widoczny w polu Data wysłania.
- Wysłano: wiadomość została wysłana do klienta.
- Pominięto: wiadomość nie została wysłana, ponieważ użytkownik zdążył już wystawić ocenę.
- Anulowano: zaplanowana wiadomość została anulowana przez użytkownika systemu.
- Zakończono: status zostaje przypisany, kiedy kupujący wystawi ocenę w odpowiedzi na prośbę wysłaną przez system.
- Anulowano, nieopłacony abonament: automatyczne wiadomości z prośbą o ocenę, są wysyłane tylko w planach Standard oraz Premium. Jeżeli nie posiadasz aktywnego abonamentu w dniu Daty wysłania, wiadomość nie zostanie wysłana, a jej status zostanie zmieniony.
Jako użytkownik systemu masz możliwość przeglądania szczegółów prośby o ocenę oraz jej anulowania.
Możesz również z tego miejsca przejść do szczegółów zamówienia i sprawdzić wszystkie istotne szczegóły w jednym zunifikowanym widoku.
Podsumowanie
Automatyczne wiadomości z prośbą o ocenę zwiększają Twoje szanse na poprawienie wyników sprzedaży w serwisie Allegro. Konfiguracja tego modułu z systemem Smart4Store pozwoli Ci zautomatyzować cały ten proces w kilku prostych krokach, a dzięki czytelnym statusom jesteś w stanie analizować rezultaty swojej pracy.