Autoresponder Allegro, Olx oraz sklepu internetowego
Automatyzacja wiadomości OLX, E-mail oraz dyskusji Allegro
Aby zapewnić obsługę klienta na najwyższym poziomie każdy sprzedawca musi się skupić na szybkim czasie reakcji na zapytania kupujących. Ręczna obsługa takiego procesu jest niemożliwa, dlatego Smart4Store oferuje zaawansowany autoresponder, który w połączeniu z naszym Centrum Wiadomości stanowi potężne narzędzie umożliwiające automatyzację odpowiedzi na zapytania pochodzące z wielu kanałów.
Moduł autorespondera można zintegrować z najpopularniejszym marketplace w Polsce - Allegro. Nasze szablony oparte o język Liquid umożliwią przygotowanie odpowiedniej wiadomości dla klientów pytających o Twoje produkty, procesowane zamówienia, a także założone dyskusje.
Spis treści
Przygotowanie szablonu Liquid
W celu uruchomienia autorespondera pierwszym krokiem jest przygotowanie szablonu wiadomości, który będzie powiązany z modułem Allegro, OLX lub kontami E-mail. Poniższy przykład został przedstawiony na podstawie modułu Allegro.
-
W sekcji ustawienia przejdź do interesującego Cię modułu, a następnie wybierz przycisk Szablony. Zostaniesz przeniesiony do miejsca zarządzania szablonami dla wybranego modułu
-
W tym miejscu znajduje się lista szablonów, które możesz przypisać do wybranego typu wiadomości. Aby utworzyć nowy szablon wybierz przycisk Dodaj nowy szablon.
-
Ekran tworzenia/modyfikacji szablonu składa się z kilku pól:
Nazwa szablonu - miejsce na Twoją nazwę, która umożliwi Ci identyfikację szablonów podczas zarządzania nimi oraz w momencie łaczenia szablonów z kontami wybranego modułu.
Typ szablonu - określa do jakiego typu wiadomosci można przypisać szablon.
Zawartość szablonu - jest to miejsce na przygotowaniu wiadomości dla Twoich klientów. Dzięki rozbudowanemu systemowi szablonów i językowi Liquid możesz przygotować zaawansowane szablony, które będą zawierały różną treść np. w zależności od godziny czy też dnia tygodnia.
Zmienne - zmienne to wartości, które mogą być wykorzystane w konfiguracji szablonu. Przykłady, które znajdziesz na naszym blogu pokazują w jaki sposób przygotować szablon wykorzystując ich możliwości razem z językiem Liquid.
Przycisk Sprawdź - umożliwia sprawdzenie wyników szablonu przed zapisaniem.
Przycisk Zapisz - zapisuje szablon i od tego momentu będzie on dostępny dla każdego zintegrowanego konta w całej organizacji.
-
Poniższy przykład przedstawia przykładowy szablon dla wiadomości Allegro, który informuje klienta o procesowaniu zgłoszenia w godzinach roboczych, lub jeżeli wiadomość została wysłana poza godzinami roboczymi odpowiada z informacją o godzinach pracy biura i przewidywanym czasie zajęcia się sprawą.
Powiązanie szablonu z wybranym kontem
Po utworzeniu szablonu nie pozostaje nic innego jak przypisanie go do dowolnego konta. Jeden szablon może być przypisany do jednego lub wielu kont. Dzięki temu prowadząc swój biznes na kilku kontach Allegro, OLX, lub w wielu sklepach internetowych, możesz przygotować dowolną ilość szablonów na każdą okazję lub wykorzystać jeden pomiędzy nimi wszystkimi.
Powyższy przykład dotyczył konta Allegro i do tego modułu ustawień przejdę. W zakładce Autorespondery widzę dostępne opcje gdzie mogę przypisać wcześniej utworzony szablon. W moim przypadku jest to sekcja Wiadomości Allegro
Wybieram szablon o nazwie Szablon przykład wątek allegro, który przed chwilą utworzyłem. Zaznaczam pole aktywacji autorespondera oraz ustawiam datę rozpoczęcia działania. Wysłanych wiadomości nie można cofnąć, dlatego świadomie ustawiaj czas rozpoczęcia działania Autorespondera.. Możesz udstawić datę z przeszłości wtedy wszystkie wiadomości, które otrzymałeś wcześniej, a nie zdązyłeś na nie odpowiedzieć będą obsłużone przez autorespondera.
Ostatni krok to określenie statusów wiadomości dla których ma zadziałać autoresponder. W przypadku wiadomości system zawsze odpowiada na wiadomości nowe, można go jednak skonfigurować w taki sposób aby odpowiadał również na wiadomośc przypisane już do Twoich sprzedawców oraz wiadomości Zakończone. Więcej o statsach wiadomości znajdziesz w materiałach dotyczących Centrum Wiadomości.
Po zapisaniu zmian, na głównym Dashboardzie systemu zobaczysz informacje o stanie autorespondera dla skonfigurowanego konta.
Działanie na przykładzie autorespondera Allegro
W celu sprawdzenia naszych ustawień, z testowego konta wysłałem wiadomość pytając o przedmiot na Allegro.
Wiadomość została wysłana około godziny 21:00. Czyli oczekiwana odpowiedź powinna zawierać informację o tym, że nasz sklep jest aktualnie nieczynny.
I taką też odpowiedź może zobaczyć nasz klient w serwisie Allegro oraz nasi sprzedawcy w Centrum Wiadomości Smart4Store
Aby umożliwić monitorowanie pracy autorespondera, w ustawieniach systemu znajdziesz również zakładkę Autoresponder, w której sprawdzisz historię wysłanych wiadomości, lub takich których z jakiegoś powodu nie udało się wysłać.
Zmienne dostępne w autoresponderze
-
Zmienne globalne (dostępne w każdym typie szablonu)
dtNow.Date - data
dtNow.Time - godzina
dtNow.Day - dzień tygodnia
dtNow.Date - dokładna data
AutoresponderCount - ilość odpowiedzi autorespondera
-
Podziękowanie za zakup Allegro
Customer - nazwa klienta
Account - nazwa konta
OrderId - numer zamówienia
ProductCount - ilość produktów
ProductNames - nazwy produktów
OrderTrackingLink - link do monitorowania zamówienia przezz klienta
-
Wątki Allegro
Customer - nazwa klienta
Account - nazwa konta
-
Dyskusje Allegro
Customer - nazwa klienta
Account - nazwa konta
OrderId - numer zamówienia
ProductCount - ilość produktów
ProductNames - nazwy produktów
-
Wiadomości e-mail
Customer - adres e-mail klienta
Account - adres e-mail Twojego konta
EmailSubject - temat wiadomości e-mail
-
Wiadomości OLX
Customer - klient OLX
Account - Twoja nazwa konta OLX
ProductNames - nazwa ogłoszenia/oferty
Dodatkowe funkcje
Bot protection - funkcja zapewniająca wykrycie przez moduł autorespondera, czy rozmawia z człowiekiem czy z botem. W przypadku powtarzających się wiadomości autoresponder nie odpowie, tylko pozostawi informacji w historii o wykryciu bota.
Nowe zmienne - nasz autoresponder jest w ciągłym rozwoju. Aktualnie skupiamy się nad rozwiązaniami AI oraz zwiększaniem ilości dostępnych zmiennych. Jeżeli potrzebujesz jakiejś zmiennej, a nie jest ona dostępna w naszym edytorze prosimy o kontakt, postaramy się ją wprowadzić w trybie pilnym.